Ekonomi

Çalışan deneyimini anlamak için doğru sorular sorun

Liderlerin, çalışanların kendilerini kıymetli hissedecekleri, yaptıkları işin bir hedefe hizmet ettiğini düşünecekleri bir kurum kültürü oluşturmaları için çalışanların geri bildirimlerini dinlemeleri ve bunlara karşılık vermeleri gerekir. Çalışan tecrübesi anketine nazaran çalışan tecrübesini ölçümleyen 5 kritik soru şöyle sıralanıyor:

1 İdare, çalışanlarla ferdî bağlantılar kurmaya çalışıyor mu?

İlişkiyi kurmanın birinci adımı, çalışanları yalnızca profesyonel bir bakış açısıyla tertibe sunabilecekleri katkı emeliyle değil, insan olarak önemsedikleri için dinlediklerini göstermesidir.

2 İdare, çalışanların sıra dışı çalışmalarını yahut gösterdiği üstün çabayı takdir ediyor mu?

Yönetim ve çalışanlar ortasındaki inanç alakasının temelinde iki kritik faktör bulunuyor. Bunlardan birincisi, çalışanların gayretlerini, çalışanlarda karşılık bulacak derecede takdir edip etmediğidir. Öteki faktör de, idarenin ne ölçüde tarafsız olarak algılandığıdır.

3 İdare, çalışanların fikirlerine kulak veriyor mu?

Böylece yöneticilerin çalışanlarının fikirlerine ve hislerine hürmet duyduğu ve kıymet verdiği gösterilmiş olur. Yöneticileri çalışanların fikirlerine açık olmaya teşvik etmek, çalışanların tertipteki tecrübeleri hakkında daha rahat geri bildirimde bulunmalarını sağlar. Bu da, çalışan tecrübesini daha da düzgünleştirmek için kullanılabilecek daha pahalı bilgiler edinilmesine yardımcı olur.

4 Çalışanların toplumsal art planları ve şahsî özellikleri ne olursa olsun, tıpkı halde davranılıyor mu?

Bunun üzere sorular, çalışanların tertipteki çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet yaklaşımı hakkında ne hissettiklerini ölçmeye yardım eder.

5 Tertipteki ortam ruhsal açıdan sağlıklı mı?

Olumlu bir çalışan tecrübesi için çalışanların kendilerini ruhsal ve duygusal olarak inançta hissetmeleri gerekir. Bir tertip her şeyi yanlışsız yapıyor, lakin çalışanlar tükenmiş, toksik bir kültürde sıkışıp kalmış, belirsizlik nedeniyle korkulu hissediyor ya da gereksinim duydukları takviyesi alamadıklarını düşünüyorlarsa, bu durum genel çalışan tecrübesini olumsuz olarak etkileyebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu