Yaşam

3. Esenler Film Günleri Devam Ediyor

Bu yıl 11-15 Kasım tarihleri ortasında üçüncüsü düzenlenen Esenler Sinema Günleri’nde 13-14 Kasım tarihlerinde Kısa Sinema Seçkisi’ndeki takımların yanı sıra “KODOKUSHI” sinemasının grubu sinemaseverlerle buluştu.

Esenler Belediyesi tarafından bu yıl 3’üncüsü gerçekleştirilen Esenler Sinema Günleri, gösterimler ve sinema gruplarının katıldığı söyleşilerle devam ediyor. 13-14 Kasım tarihlerinde Dr. Kadir Topbaş Kültür Sanat Merkezi’nde düzenlenen etkinliklerde Kısa Sinema Seçkisi’nde yer alan 10 sinemanın ve “KODOKUSHI” sinemasının grubu seyircinin sorularını yanıtladı.

Mesut Uçakan Kısa Sinema ve Belgesel Salonu’nda Birinci Gösterim Gerçekleşti

Türkiye’de bir belediye bünyesinde birinci olan ve açılışı 11 Kasım tarihinde usta direktör Jim Sheridan ile kesim profesyonelleri tarafından yapılan Mesut Uçakan Kısa Sinema ve Belgesel Salonu’nda birinci gösterim yapıldı. Sinema günlerinin Kısa Sinema Seçkisi’nde yer alan “Larva”, “Kod Bozumu 13”, “Cevher”, “Temassız” ve “İnsan Ne Zaman Ölür?” sinemalarının 13 Kasım Pazar günü ve “Cezayir Menekşesi”, “Meryem”, “Benden Korkmana Gerek Yok”, “Posta” ve “654 Gram” sinemalarının 14 Kasım Pazartesi günü gerçekleşen gösterimleri sonrası sinema gruplarıyla söyleşiler gerçekleştirildi.

Moderatörlüğünü Kısa Sinema Yarışı Koordinatörü Rabia Bulut’un üstlendiği birinci etap söyleşilerde sinemaların direktörleri yer aldı. Volkan Güney Eker, “Larva”nın 2010 yılında okuduğu bir gazete haberinden yola çıktığını söylerken, hem teknik sebepler hem de herkesin karanlıkta kalan bir yanının olduğunu vurgulamak için sineması siyah-beyaz çektiklerini kaydetti. Nadir Kağan Kocakaya, Metaverse ve NFT üzere son periyotta yaygınlaşan kavramlara yer veren “Kod Bozumu 13”ün yapay zekayı öldürmek fikrinden hareketle doğduğunu ve geleceğin dünyasını yansıtmak için çabaladıklarını lisana getirdi. İlcan Edgar Özuluca,Cevher” sinemasına, sadece Doğu’da değil, Ege’de de karşılaştığı başlık parası konusunun ilham olduğunu söz ederken, Yeşilçam’daki “Gelin” sinemasına de atıfta bulunduğundan bahsetti. Göksel Tuzun, “Temassız”ın kendi başından geçen bir olaya dayandığını ve didaktik olmaması açısından sinemanın konusunu ahlakî boyutuyla ele almadıklarını söylerken, çekimlerin de Esenler civarında yapılmasından ötürü sinema günlerinde yer almanın başka bir mana söz ettiğini kaydetti. Ercan Selim Öngöz ise “İnsan Ne Zaman Ölür?” sinemasının, bilhassa yaşlıların arayıp sorulmadığı bir periyottan hareketle ortaya çıktığından bahsederken, ana mevzuyu meyyit bir bayan oluşturduğu için ondan geriye kalanları göstermeyi daha uygun bulup, yüzleri göstermediğini belirtti.

Gazeteci ve direktör Ali Demirtaş’ın moderatörlüğünde gerçekleşen ikinci etaptaki söyleşilerde ise Emrah Yükselir, “Cezayir Menekşesi” sinemasını insanların uyarıcı yanına hitap etmek ve işlediği bahis hakkında derin izler bırakmak maksadıyla çektiğini söyledi.Abdülkadir Kalay’ın “Posta” sinemasının yapımcılığını üstlenen Taha Palas, yaşadıkları zorlukları görünür hâle getirmek için bu proje fikrinin ortaya çıktığını ve her şeyin İstanbul’da başladığını söz etti.Ömer Dişbudak, “654 Gram” sinemasının, kendisini ağlatan az kıssalardan birinden ve Türk edebiyatındaki düzgün kıssaları sinemaya aktarma isteğinden doğduğunu belirtti. Dişbudak’ın yanı sıra söyleşide film grubundan yardımcı direktör Ozan Yelçi, sanat direktörü İlker Şahin, oyuncu Hilmi Ahıska ve öykünün müellifi Recep Çelik yer aldı.

“KODOKUSHI” Sinemasının Takımı, 3. Esenler Sinema Günleri’ndeydi!

Karşılaştığı yalnız ölümlerin tesiriyle kendi geçmişinde yaptığı yanılgıları düzeltmeye karar veren Norihito ile toplumsal bir tecritte sessizce yaşayan yaşlı Muramatsu’yu bahis alan “KODOKUSHI” sinemasının 13 Kasım tarihinde Dr. Kadir Topbaş Kültür Sanat Merkezi’ndeki gösteriminin akabinde Kısa Sinema Müsabakası Koordinatörü Rabia Bulut’un moderatörlüğünde direktör Ensar Altay ve manzara direktörü Kürşat Üresin bir söyleşi gerçekleştirdi.

Yönetmen Ensar Altay, geleceğin dünyasının sorunu olacağını düşündükleri, kopmuş aile bağları ve yalnızlaşma isteğinin sinemaya yansıdığını söyledi. Lisan olarak Japon sinemasını örnek aldıklarını belirten Altay, “Onlar gibi düşünmeye, konuşmaya ve onlar nasıl yapacaksa öyle yapmaya gayret ettik.” dedi. Sinemanın imaj direktörü Kürşat Üresin ise cansız vücutlara sinemada yer vermediklerini söz ederken “Olayların ahlakî boyutuyla Ensar’ı biraz baş başa bıraktım. Ben çektim, artık iş sende dedim.” diye konuştu.

Film günlerinde iki gün boyunca ayrıyeten Nurullah Yenihan’ın “Tay”, Maryna Er Gorbach’ın “Klondike” ve Majid Majidi’nin “Güneşin Çocukları” ve Fikret Reyhan’ın “Çatlak” sinemaları sinemaseverlerle buluştu.

Film Günlerinde 15 Kasım Programı

Film günlerinin beşinci gününde; Dr. Kadir Topbaş Kültür Sanat Merkezi’nde saat 14.00’da Vuslat Saraçoğlu’nun “Borç” sineması sinemaseverlerle buluşacak. Saat 16.00’da İstek Oylum, Alp Akar ve Tuncay Akça’nın iştirakiyle “Türk Sinemasında Çocuk Temsili” başlıklı panel gerçekleştirilecek. Saat 17.30’da Jim Sheridan’ın vereceği masterclass’ın akabinde saat 20.00’da Kapanış Programı düzenlenecek.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort